o kościele...

W pobliżu cmentarza, na którym dzieją się dwie sceny, widać w tle kościół. Ma on swój odpowiednik w rzeczywistości. Jest to kościół pw. Najświętszego Serca Jezusowego w Jeleniewie. Zabytkowa drewniana świątynia z 1878 roku położona przy rynku, z rokokowym wyposażeniem, pochodzącym z nieistniejącego już kościoła w Magdalenowie koło Wigier. Samo Jeleniewo, choć nie jest miejscem akcji komiksu, położone jest zaledwie 3 kilometry od Szurpił.
Dlaczego kościół w Jeleniewie nie jest kościołem w Jeleniewie? Powód jest prosty: nie chciałem, by akcja komiksu działa się w prawdziwych miejscowościach. Zachowałem realia regionu, ale nie pozwoliłbym sobie np. na oczernianie konkretnego księdza, konkretnej parafii (zwłaszcza, że nie znam człowieka), a jak pamiętacie – ksiądz w "Łaumie" nie należy do najprzyjemniejszych.


Bardzo żałuję, że ksiądz jest postacią epizodyczną. Przy jego projektowaniu bazowałem na postaci, którą wymyśliłem już wcześniej – na wampirze Gustawie, któremu szykowałem oddzielny projekt (a ten umarł śmiercią naturalną, jak dziesiątki innych takich pomysłów).




Pierwszą planszę narysowałem cztery razy. Jedną z tych prób nawet zatuszowałem. Która wersja wygląda lepiej - oceńcie sami.



Wkrótce nowe, mrożące krew w żyłach komentarze reżyserskie.

swróćstrona główna